top of page
  • תמונת הסופר/תד״ר ארז יזהר

ממצאים לא תקינים בסקירת מערכות – מה זה אומר ומה ניתן לעשות כעת?

עודכן: 25 בינו׳



הבדיקות השונות שהרופא מבצע במהלך סקירת מערכות מאפשרת בחינה מלאה של איברי הגוף השונים אצל העובר. בדיקה זו משמשת למעקב אחר הגדילה הפיזית שלו ויכולה לאתר ממצאים חמורים לעיתים, אשר עלולים להביא להפסקת היריון בחלק מהמקרים. בדיקת האולטרא-סאונד אשר מבוצעת, נועדה לבדוק את איבריו הפנימיים של העובר, כמו המוח, הקיבה והכליות. לפיכך, חרף העובדה שהמבנה הפיזי של העובר משתנה בתקופת ההריון, בדיקת סקירת מערכות יכולה לאתר ממצאים חמורים.




חשוב לדעת כי גילוי מוקדם של ממצאים חמורים בבדיקת סקירת המערכות (המוקדמת או המאוחרת), מאפשר תכנון של המשך ההיריון כשבין היתר זה כולל ביצוע בדיקות נוספות במהלך תשעי ירחי הלידה. ככל שתעקבו כמו שצריך אחר הממצאים שעלו בסקירות, כך תוכלו להבין את המצב ולעיתים גם תיאלצו לקבל החלטה על הפסקה היריון עקב סכנה ממשית או עתידית לעובר. בין הממצאים השכיחים שעולים בסקירות אפשר למצוא ציסטה בחדרי המוח, מוקד אקוגני בלב, אגני כליה מורחבים ועורק יחיד בחבל הטבור.



יש לציין כי לא ניתן לזהות בסקירה פגמים בדפוסי התנהגות כמו אוטיזם, הפרעות במערכות החושים כמו ראיה ושמיעה או הפרעות מוחיות כמו שיתוק מוחי או פיגור. על כל אשה לדעת מהם הממצאים העלולים להופיע בסקירת המערכות בכדי שהיא תגיע מוכנה ורגועה לקראת הבדיקה. במידה ואותר ממצא חמור, התייעצות עם מומחה בתחום תסייע לאשה ובן זוגה להורים להבין טוב יותר את המצב או לשקול יעוץ נוסף על מנת לקבל החלטה סופית.



כאמור, סקירת המערכות השונות עלולה לאתר ממצאים חמורים בהיריון, לכן יעוץ והכוונה רפואית על ידי מומחה הם מרכיבים חשובים להתמודדות עם המצב. רופא מיומן יכול לספק הכוונה נכונה לנשים בהיריון ולסייע להן לקבל את הטיפולים המתאימים בזמן. בנוסף, מממצאים חמורים בהיריון יכולים להשפיע גם על הרגשות והתחושה הכללית אצל הנשים ההרות, ולכן טיפול נכון עשוי לשנות את התמונה.





69 צפיות0 תגובות
bottom of page